کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل آموزش و پرورش چهار محال و بختیاری:

توانایی معلولین در جامعه باید شناسایی شود

12 آذر 1393 ساعت 15:10

مدیر کل آموزش و پرورش چهار محال و بختیاری گفت: توانایی معلولین در جامعه باید شناسایی شود.


مدیر کل آموزش و پرورش چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهان بین نیوزبا اشاره به اینکه باید به معلولین بایستی از منظر جدید نگاه کرد، بیان داشت: توانایی معلولین شناسایی شوند.

علیرضا کریمیان با بیان اینکه باید به معلولین از نگاه فردی که داری ناتوانی است نگاه نشود بلکه باید نگاه ها در سمت و سوی توانایی افراد معلول در جامعه باشد، بیان داشت: افراد معلول در طرح سنجش نو آموزان مورد سنجش قرار می گیرند و در حوزه تخصصی مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می شوند.

وی با اشاره بر اینکه تعداد معلمین که در مدارس استثنایی در حال تدریس هستند ۵۰۰ نفر می باشند، بیان داشت: این تعداد معلم در بخش آموزشی و توان بخشی خدمات به دانش آموزان معلول ارائه می دهند.

کریمیان با تاکید بر اینکه معلولین در مدارج بالاتر علاوه بر تحصیل مهارت های مختلف در رشته های متفاوت را یاد می گیرند، بیان داشت: مشکل در این استان در بخش مدارس استثنایی فضای آموزشی است که مناسب برا افراد معلول و دانش آموز معلول در جامعه نیست .

وی بیان داشت: فضای آموزشی باید با نیازهای کودکان استثنایی در زمینه شرایط خاص این افراد، امکانات و معماری ساختمان و غیره انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش چهار محال و بختیاری از بهسازی نیروی انسانی و به روز رسانی آموزشی و انگیزشی معلیمن و مریبان خبر داد و اذعان داشت: تولید محتوا باید در مسیر نوین و جدید و به روز باشد.

انتهای پیام/1022ج/


کد مطلب: 19315

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19315/توانایی-معلولین-جامعه-باید-شناسایی-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir